10 december 2012

"Adventspiffat"








Årets adventspiff här hemma i vardagsrummet, mycket vitt och vinrött blir det år. Än så länge har jag bara plockat fram ljus, mysiga kuddar till soffan och mörkt röda gardinerna och så lite juliga blommor.  Bland annat amaryllis som snittblomma pryder TV-bänken i dessa dagar.  Nästa vecka tänkte jag att jag skulle plocka fram lite mera pynt och ska även försöka få tag på en julgran med, i år lutar det åt en kungsgran om vi får tag i någon.

Passar på att kika in och skriva några rader nu när lilleman precis har somnat, vet inte hur länge han kommer sova denna kväll då han de senaste kvällarna vaknat efter en timme och totalvägrat att sova själv i sin säng, går dock jättebra att somna om ifall jag och Jonas går och lägger oss. Misstänker att han befinner sig i någon form av separationsfas nu eftersom han vill vara nära oss hela tiden, särskilt framåt eftermiddagen/kvällen.
Anyway...idag har Melvin och jag haft en heldag med min fina syster. Gick en vända nere på torget och kikade på julklappar till mamma och pappa innan vi gick hem hit och jag bjöd på lunch och fika. Sen var jag nere en sväng i hobbyboden och köpte lite röda sidenband som jag har lite projekt för här hemma. 

Tänkte fortsätta kvällen med att baka lite julkakor, hittade två recept i en tidning som jag tyckte lät goda, ett med vit choklad och tranbär och ett med kanelkakor och hjortronkräm. Tyckte det lät smarrigt så får se om jag lyckas med detta. Har aldrig bakat kakor förut, utan jag brukar hålla mig främst till bröd bullar och mjuka kakor. Så detta blir spännande, återkommer med resultat ;)

Ha en fin kväll!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar