31 juli 2012

Varför igen?

Bara tänker på det som hänt, måste skriva av mig lite- men vet inte vad- svårt att finna orden...

Min fina älskade mamma, först hjärnblödningen och nu det här...Jag förstår inte? Varför? Det var som att återuppleva den där hemska dagen för sju år sedan när vi satt och väntade på att pappa skulle ringa och meddela om du levde eller inte...Tycker så fruktansvärt synd om dig, har du inte haft nog med olycka och smärta i ditt liv redan? Varför händer så otäcka saker dig hela tiden? - du- den finaste av människor.

Var förbi olycksplatsen idag och tittade. Blir alldeles tårögd och skakig när jag tänker på hur brant slänten var och hur hård järnvägsrälsen nedanför såg ut, som ditt vackra huvud smällde rakt in i, Men samtidigt är jag så oerhört tacksam över att du inte blev värre skadad än du blev. Är oerhört tacksam över att du fortfarande lever. Jag älskar dig så

4 kommentarer:

  1. Nejmen fy har det hänt en olycka? Livet ska alltid innehålla en massa tragiska och hårda saker, men det blir man som tur är starkare av. Tänker på dig! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja mamma var ute med en av dina assistenter, sen på något vis tappas rullstolen och hon välter och rullar nerför en brant slänt och smäller huvudet rakt i järnvägsrälsen nedanför. Så tragiskt alltihop, fick en kraftig hjärnskakning, sy ett par stygn i huvudet och blåslagen men skönt att hon klarade sig. Usch, vill inte tänka på hur det kunde ha slutat.

      Radera
  2. Men herregud så otäckt! Vilken tur att det gick bra med henne under omständigheterna!

    SvaraRadera