12 juni 2015

Fredag!

Idag är det många skolor som har avslutning och vilket kanonväder de får att börja sommarlovet på! Här tog vi sommarlov redan förra veckan för Melvins del, han har verkligen inte velat gå till förskolan de sista veckorna och varit jobbiga lämningar, så nu när han är hemma till aug/sep känns det bra i hjärtat igen. Hoppas han tycker det blir kul i höst .

Vilka härliga dagar vi har nu med det fina vädret! Älskar verkligen att bo här ute på landet! Det är så fint och skönt att höra fåglar och en och annan traktor som åker förbi. Har hållt på mest i trädgården hela dagarna nu när tillfälle ges. Meja sover i vagnen i skuggan och Melvin hjälper gärna till med att rensa ogräs eller leka gräsklippare med sin trampbil. Men det är en dyr hobby jag har, igår köpte vi jord och blommor till bara krukorna och det gick på tusenlappen bara det, är mycket mer vi behöver till trädgården, men vi får ta lite i taget. Nu försöker jag färdigställa vår framsida vid ytterdörren. Lite mer blommor i krukorna, måla trappen och sätta lite perenner mot förrådsväggen kvar. 

 Plantering igår kväll.

Blomlådorna uppe, behöver köpa till två blommor i mitten dock.

Plantering påbörjad, ska köpas fler blommor med lite höjd på och en zinkbalja att plantera i.

En liten pensee som jag planterade i våras fick byta kruka och står nu vid fikagruppen.

Lite nys sommarblommor vid entrén

Nu ska vi laga lite lunch och sen ut en sväng innan pappan kommer hem. Ikväll ska jag iväg på avslutningsfest för en kollega som slutar, så ikväll blir premiären för pappa Jonas att lägga båda barnen själv. Men det ska nog gå bra, får se om Meja tar flaskan bara, har bara testat en gång förut. Skulle det krisa så är jag bara 15 min bort. 

Ha en skön fredag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar