12 februari 2013

8 månader

 Mitt lilla busfrö, 8 månader gammal <3

Förra veckan blev Melvin 8 månader. En matglad liten kille som gillar och accepterar det mesta vi ger honom men favoriterna är broccoli, fiskgryta, katrinplommon, rivet päron och avokado.
Han "babblar" mycket men inga rena ord än, han har dock sagt (otydligt) mamma och (väldigt tydligt) pappa några gånger.
Han älskar att sitta och plocka ur lådor och undersöka vad som finns i och att rasa torn som vi byggt åt honom är jättekul! Vi går på babysim steg 1 och sedan sist jag skrev så har han börjat åla och står själv en liten stund med stöd, älskar att hoppa i sin hoppgunga.
Han gillar inte flaska eller pipmugg, då de bara är roliga att bita på, så M har börjat dricka sitt vatten ur vanligt plastglas, provade för skojs skull för att se om han fixade det och det gick hur bra som helst, visst blir det lite spill men skönt ändå att vi funnit ett sätt så han får i sig vätska under de mål då jag inte ammar honom. Han älskar vatten!
M hade fått fem tänder till 8 månadersdagen, igår bröt den sjätte tanden igenom. Han gillar däremot inte att borsta de små risgrynen om han inte får göra själv ;) och han fixar det faktiskt riktigt bra på de tänder som är i underkäken. De i ovankäken får jag hjälpa till med så gott det går.
Somnar runt 20.00 på kvällen, vaknar två gånger på natten men somnar om snabbt och vill sedan gå upp vid 07.00 då han väcker sin kära mor med ett öronbedövande vrål (inte argt och inte ledset, utan ett "vakna-morsan-nu-är-jag-vaaaaaaaken-vrål ;)). Förut vaknade man till söta små joller och gagga-ord, men lilleman har väl kommit på att mamma vaknar fortare om man vrålar högt högt högt ;)

Idag ska jag annars ägna dagen åt att rensa, redigera och sortera bland de 1800 korten som vi knäppt av med kameran de senaste åtta månaderna. Måste ta tag i detta nu innan det blir ännu fler, och så vill jag ju framkalla favoritkorten till album och uppdatera ramarna här hemma med lite nya kort på lilleman :)

Hur gör ni, framkallar ni kort till album eller låter ni de vara kvar i datorn? fotoböcker?


4 kommentarer:

  1. Jag jobbar ju för Fujidirekt så här framkallas det många kort & görs flera fina fotoböcker osv. Ella fick en lite fotobokförra veckan som hon bara stooor älskar,går runt & pekar på sina favorit kusiners ( Jennifer & Milla ) bilder heeelatiden:D kan såklart varmt rekomendera att kika in hos fujidirekt,man göra riktigt fina fotoböcker där både i online & offline programmerna:) kram Hanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul! Jag är medlem i fujidirekt och framkallar alltid korten där, dock kunde jag inte ladda ner offline fotoboken, tror det var för att jag har en Mac-dator...

      Radera
  2. än har vi alla bilder på datorn men har planer på att göra en egen fotobok :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. funderar med på att göra en, eller om jag ska göra en egen scrapbooking på M:s första år :)

      Radera