19 november 2014

Bm-besök och jullängtan!


Precis hemkommen från besök hos barnmorskan och rutinkontroll på mig och bebis. Alla värden var toppen och jag ligger nästan exakt likadant på alla värden som när jag väntade Melvin i samma vecka. Det som skiljde var hjärtslagen, melvin låg på 150 och bebben i magen låg på 142 denna gång. 

Har för övrigt världens jullängtan nu! Det verkligen kliar i fingrarna att börja pynta, göra skinka och julbaka men jag ska hålla mig till första advent (om jag kan, haha). Ska bli så mysigt att fira jul i huset för första gången och idag är det på pricken endast en månad kvar för mig att jobba. Sen tar jag semester och julledigt till mitten på januari då jag fyller 30 och sen direkt hoppar på föräldraledigheten. Blir hemgång 3 veckor tidigare än förra graviditeten nu när julen är mitt i, men tror det kommer bli bra för min rygg och kommande storhelger och födelsedagar att ta det lite lugnt innan, och framförallt  njuta av att bara vara hemma och få extra kvalitetstid med Melvin innan syskonet kommer. 

Bild från förra årets Luciafirande på Melvins förskola. Kan det inte bli december nu!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar