23 november 2014

V.31

Blev inte riktigt som jag planerat denna helg. Tänkt att jag igår skulle hunnit städa huset, plocka fram adventsakerna och planera inför Jonas 30-års dag nästa helg, så det inte blir allt dagen innan han fyller. Vad jag gjorde? Låg i soffan hela dagen. Vaknade mitt i natten av att hela rummet snurrade och bebis bökade runt i magen som bara den. Kunde inte somna om av yrseln. Efter nån timme blev det bättre och jag fick äntligen sova några timmar till. På morgonen fortsatte yrseln och jag hade som ett obehagligt tryck i huvudet när jag stod eller satt upp så blev liggläge i soffan hela dagen. Var väl antagligen blodtrycket eller om bebisen låg tokigt. Nu på söndagsmorgonen mår jag som vanligt igen, så hoppas på att jag får må bra idag och hinner få lite mer gjort. 
Gick in i v 31 igår! Är nu mycket tröttare på dagarna. Sover inte så bra på nätterna med många uppvak främst pga dessa jobbiga myrkrypningar i benen. Hade de med Melvin med men de kom först runt v 34-35. Denna graviditet har jag haft en mildare form i flera veckor och nu börjar de bli mer och mer jobbiga.
Känns i kropp och knopp att det skulle vara skönt att dra ner på tempot på jobbet till 75% men jag kämpar på med mina 100% de dryga fyra veckorna jag har kvar att jobba innan jul och föräldraledighet. 

3 kommentarer:

  1. Vad kul att du har börjat blogga igen och vad FINT ni har hemma! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, kommer förhoppningsvis fler bilder från huset snart :) Ja visst är det, blev lite insprirerad nu när syrran började blogga när hon flyttade till Dubai, hon måste ju se vad som händer här hemma också ;)

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera