16 januari 2015

Nya glasögon


Fick som 30-års present av Jonas att köpa ett par nya glasögon då mina gick sönder för ett halvår sedan när Melvin fick tag i dem. Sagt och gjort, lånade hem några bågar från optikern ett par dagar, bestämde mig rätt fort och i morse gjorde jag ny synundersökning och beställde glasögonen. Kan säga att min syn blivit skapligt mycket sämre på framförallt ena ögat sedan jag tog ut mina gamla glasögon, haha fattar inte att jag såg nått i dem överhuvudtaget de sista året. Nu blev det nästan samma som mina linser så körde på det. Tror det blir bra (synen kan ju ändra sig lite under graviditet och amning) men eftersom jag låg ungefär som sist när jag provade ut linserna så känns det mest safe att köra på. Nu längtar jag till glasögonen kommer, så kul med nått nytt! Skulle ta en vecka så förhoppningsvis hinner jag få de innan bebis kommer. 
    Lånebågarna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar