17 januari 2017

Botanisera hos fröfirmorna!

Plingar i mobilen rätt så frekvent nu i dagarna om sms att jag har paket att hämta. Har botaniserat rätt bra hos fröfirmorna (Runebergs fröer samt impecta) nu i början av året och beställt mycket med fokus på allt eller inget, Haha! skämtosido, det är svårt att välja ut sorter och jag har valt bort mycket också men det blir många olika grödor i år, och det ska bli så kul att se hur familjen gillar dem, finns ju så mycket att välja på! 
Jag har valt att odla en hel del sommarblommor också till att både göra det vackert i trädgården med men även som Gröngödsling, jordförbättring och att använda till täckodling. Olika sorter för olika ändamål.


Jag har även beställt några få såbrätten, brickor för underbevattning och tråg för sättpotatis, fiberduk och lite annat "komma igång" från Lindbloms fröer. Det blir ganska dyrt i längden om man ska köpa allt, så mestadels kommer jag använda gamla frukttråg från affären, andra plastbyttor som redan finns här hemma samt avklippta mjölkförpackningar som jag gör hål i botten på. Funkade fint förra året och sparar både på miljön och ekonomin. 
I veckan fick jag leverans av min efterlängtade bokashikompist. Ska bli spännande att sätta igång min jordfabrik! ( mer om detta i ett annat inlägg).

/Anna 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar