23 oktober 2015

Fredag

Var ett tag sen jag skrev här nu. Svårt att få till tiden ibland, nu när jag har Melvin hemma från förskolan så går dagarna i ett med matlagning, lek och annat. 
Sen sist då, Meja gick upp superbra på BVC som jag skrev om i inlägget tidigare, därefter åkte hon på något med magen och gick ner istället, vi åkte in till barnakuten förra veckan för en koll. Allt såg bra ut och vi tog nya prover på clostridier som kan växa till sig i tarmen efter lång antibiotikakur som Meja haft. Men det visade inget konstigt på det provet heller. Däremot fick vi svar i förrgår då en liten sylvass tand tittade upp. Stackars liten som blev så påverkad av tandsprickningen. Nu är magen sedan några dagar bra igen och hon går upp på vikten igen. Dock inte så bra som vi hoppats på så nu får hon calogen igen. Lilla damen krånglar lite med maten och vill inte äta mer än ett par tsk av puréerna. Jag hat testat allt känns det som. Köpematen ratar hon helt och kniper igen. Hemlagade maten blir det 4-5 tsk av sen kniper hon igen munnen. Smoothies och gröt däremot älskar hon och så ammar vi ju rätt mycket fortfarande men känns som hon måste ha mer mat i sig. Hon vaknar 4-5 gånger på natten nu för amning och jag är sååå trött! Känns som hon kompenserar gör minskat energiintag under dagen då. Ska testa lite nya saker, bl a puréer i kombination med blw och se om det går bättre. Nog om det...

I morgonkväll ska jag ut och äta på resturang med min kära pappa, ska bli kul att bara vara vi och prata över lite god mat. Ser jag fram emot! 

Ska ni göra något kul i helgen? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar