31 december 2011

Vårat lilla underverk ♥

Din pappa och jag längtar så mycket efter dig och vi är så nyfikna på vem du är. Även fast vi vet så lite om dig så älskar vi dig så ofantligt mycket redan, vår lilla skatt ♥.

Det viktiga mötet som jag och Jonas var på igår gick jättebra, och det var såklart mötet med vår alldeles egna lilla bebis på rutinultraljudet som vi var på.  Allt såg fint ut och nu längtar vi mer än någonsin efter vår lilla skatt som i skrivandets stund hunnit bli hela 19 veckor gammal och är planerad att se dagens ljus tisdagen den 29:e maj.

Var en livlig och samarbetsvillig liten krabat som visade sig på skärmen, och barnmorskan fick ta de mått hon skulle utan större problem. Mina graviditetsveckor hittills har varit relativt milda,  lite illamående (som i och för sig fortfarande sitter i), få uppkastningar och endast ett par kilo upp i vikt hittills. Dock var jag extremt trött de första veckorna och mina dagar bestod i stort sätt av att jobba, äta, sova. Hade även svårt för viss mat, bland annat kött och fisk, men det har blivit bättre nu sedan ett par veckor tillbaka. Det enda som jag tycker har varit och fortfarande är jobbigt, är den ständiga oron över att något ska hända med den lilla i magen. Så nu är jag mer än någonsin försiktig med vad jag stoppar i munnen och utsätter mig för. Allt för dig min älskling ♥

Både jag och Jonas är såklart överlyckliga över att vår lilla familj, om allt går som det ska, snart kommer att utökas. Var en obeskrivlig lycka att både få känna de mysiga små puffarna och samtidigt få se vår lilla skatt sparka inne i min mage. En otroligt mäktig känsla. Lycka ♥

Nu ska jag börja förbereda inför nyårsmiddagen ikväll, önskar er ett riktigt Gott Nytt År!

På återseende 2012. Kram

2 kommentarer:

  1. hihihi Stoort GRATTIS till er!!
    Tänk att jag inte såg nått hemma hos Fia o Jocke när Fia fylde ;) Kramar Millan

    SvaraRadera
  2. Tack :) ja fast då satt jag ner, och när jag gick förbi tittade du åt ett annat håll ;)

    SvaraRadera