7 januari 2013

7 månader

Du är mitt allt <3

Älskar denna lilla människa något otroligt mycket!

I torsdags blev min lilla skatt hela 7 månader, kan inte förstå att tiden går så fort, skriver visserligen detta varje gång han blir en månad äldre men det är verkligen helt galet vad det går fort! Innan vi fick barn gick tiden inte såhär snabbt. Ta till exempel dessa två veckor nu när Jonas varit hemma på julledighet, swich sa det och så började han jobba igen, två veckor kändes som en helg. Typ.

Men för att återgå till det jag skulle skriva om...Nu såhär vid 7 månader sitter min lilla guldklimp jättebra, han böjer sig fram för att plocka upp en ny leksak och rätar upp sig till sittande. När han är påväg att välta åt sidan så tar han emot sig med en hand och återfår balansen igen, händer dock ibland att han faller ändå.
Som jag nämnt tidigare så är det en liten bekväm kille vi har, han gillar att sitta eller ligga på sin lekmatta och greja med sina leksaker och är oftast nöjd så.
Skulle väl inte säga att han varken ålar eller kryper när han ligger på golvet, utan då lägger han sig raklång och sträcker ut armarna som om han "flyger", viftar lite på fötterna och tar sig runt litegrann på golvet genom att sträcka sig efter en leksak. Men om han är på mjukare underlag till exempel i våran säng så kör han krypträning så det står härliga till! Upp med rumpan, under med benen och skjuta iväg, dock kommer han inte så långt ännu då han inte kommit underfund med att armar och mage också ska förflytta sig samtidigt, men snart så. :)

Gällande maten så äter han en portion gröt på kvällen, nu har vi bytt till fruktgröt och den älskar han! På lunchen har vi tills idag bara kört med smakprover (två istärningskuber med olika grönsakspuréer), men i morgon ska han för första gången få en måltid till lunch. Det vill säga potatis, kött och grönsaker blandat, får se hur reaktionen på detta blir. Övriga mål under dygnet ammar vi.
Melvin har fått tre tänder, två framtänder i underkäken och ett litet risgryn tittade fram i överkäken den 30/12 -12, ser att även den andra framtanden i överkäken är påväg fram nu och det märks på sömnen framförallt. M vaknar mycket oftare på natten när tänder är på G, så jag hoppas den vill kika fram snart så vi kan få sova lite bättre, både lilleman och jag.

I övrigt har han ett underbart humör och personlighet. Han är så mysig och charmig och är glad och nyfiken av sig. Så kul nu när han har en helt annan medvetenhet och man kan kommunicera på ett helt annat sätt än tidigare. Även om han inte kan prata så är det så lätt att läsa av honom kring vad han vill och menar enbart genom att läsa hans kroppsspråk och lyssna till tonen på hans ljud. Och tvärtom, han verkar förstå vad jag vill få fram också för han gör oftast som jag menar när jag pratar till honom, så häftigt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar