6 januari 2013

Nyårsafton

Jag och Melvin uppklädda inför kvällen.

Enkel nyårsdukning detta år som gick i färgerna, vitt, beige och silver.

Kvällens mumsiga och goda rätter.

Bättre sent än aldrig - här kommer några bilder från vår nyårsafton här hemma. Det nya året firades in med min kära syster och hennes pojkvän. Vi bjöd på trerätters middag som sig bör på nyårsafton och lite olika snittar och tilltugg framåt tolvslaget. Ett lugnt och mysigt nyår!

Testade att laga bara nya rätter detta nyår, lite pirrigt kring hur det skulle smaka, men oj så gott det blev! ska garanterat göras om igen (många gånger) ;)

Förrätt
Toast skagen

Huvudrätt
Oxfilé med potatisbakelse och rödvinssky,
serverades tillsammans med en grönsallad med granatäpple.

Efterrätt
Citroncheesecake med passionsfruktsöverdrag.


Nyårslöften gavs även detta år och 2013 är året då mitt fokus ska ligga på mig själv, framförallt ta hand om min kropp och min stackars rygg som inte mår alltför väl. Ett annat löfte är att inte skjuta upp saker, utan ta tag i dem på en gång. Har även lovat mig själv att tillbringa mindre tid framför dator och telefon och istället lägga denna dyrbara tid på min fina familj <3

Har ni några nyårslöften för 2013?

11 kommentarer:

  1. Oh la la! Jag har inget löfte så men jag tänkte ta tag i träningen. Gjorde ju det innan jul men nu är det bäst att se till att fortsätta med den hela året! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. det är bra! kör du pass eller gym? :)

      Radera
  2. avlägger aldrig löften. men har några mål. träning, famlij osånt :)
    Dina lät jättebra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja mål är bra :) själv kör jag på löften, brukar faktiskt kunna hålla mina löften till mig själv rätt bra *peppar peppar* och så tänkte jag att mina löften går lite hand i hand och blir kanske lättare att hålla då ;)

      Radera
  3. Så fina ni är och maten ser jättegod ut!

    Har väl gett löftet att ta bättre hand om mig själv. Glömmer liksom bort mig själv.
    Och så ska jag gå ned i vikt men det bakar jag liksom in det andra löftet :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :)
      Känner igen mig i det där att glömma sig själv, men det ska det bli ändring på nu :)

      Radera
  4. Fina ni är!
    Maten såg också riktigt fint och gott ut, va duktig du är! :)

    SvaraRadera
  5. Va fina ni är :) Maten ser super god ut! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket :) han var så söt i sina finkläder, dem åker på nu i helgen med, då vi både ska fira mig och Melvins farmor som fyller :)

      Radera
  6. vilken stilig liten kille. :)

    SvaraRadera