22 maj 2011

MakeUpStore-kurs

Igår var jag på makeupstore-kursen i Norrköping. Var väl inte så bra som jag hade förväntat mig, bad om en kvällsmakeup och hon fick välja vilka färger hon ville UTOM blå och gröna nyanser, eftersom jag inte tycker jag passar i det, blir bara tråkigt på mig. Slutade med att jag fick en make i gröna nyanser med turkosa inslag, eftersom hon tyckte jag skulle passa så fint i det. Sa att hon kunde köra på det ändå, kanske bara är jag som lägger skuggan fel och att det inte blir bra därför tänkte jag. Resultatet blev lika tråkgt som alltid på mig, visst sotade hon in skuggorna fint i varandra, det var väl det som var bra. I övrigt tyckte jag hon byggde upp skuggan mot ögonbrynet lite lustigt så man bara såg trött ut och underlaget blev inte bra det heller, såg bara kladdig och flottig ut i hela ansiktet av foundationen som var ojämn på flera ställen och när hon lade mineralpuder(som är lite glansigt) i hela ansiktet, själv har jag lärt mig att endast lägga detta på kindbenen för att framhäva dem och skapa lyster. Ögonbrynen fick även dem en konstig form... Blev tyvärr en besvikelse och jag lärde mig inget nytt som var lite synd, dock använde hon ett rouge som jag gillade. Blev mycket gnäll nu kände jag men hade förväntat mig mer av att bli sminkad av någon som ska vara expert på området.
Man fick välja produkter för 500:-, lade till lite extra på det, så en cake-eyeliner, mineralpuder (till kindbenen ;)) vanligt puder och det fina rouget (sugarpink) fick följa med hem.

Ber om ursäkt för den dåliga bildkvaliten- taget med mobilkameran. Ser fint ut ut när man blundar men när man öppnar ögonen sitter skuggan lite konstigt så man ser trött och hängig ut på ögonen.

3 kommentarer:

  1. Det ser ut att ha blivit fint i alla fall! :)

    SvaraRadera
  2. Ja, visst blev det fint :) men hade förväntat mig mer dock.

    SvaraRadera
  3. Synd att du inte blev nöjd :(
    men det ser väldigt fint ut :)

    SvaraRadera