3 april 2012

Barnmorskebesök



Bjuder på två magbilder , ett par dagar gamla från V.32. Vad tror ni, är det en liten tjej eller en kille där inne?

Älsklingen och jag nyss hemkomna från ett besök hos barnmorskan, allt såg fint ut och mina värden var bra. SF mått 30. Fick även kika på bebis en extra gång med ultraljud, var en trevlig överaskning.
Var en liten mindre UL-apparat hon använde, och inte alls samma kvalitet som när vi var inne på RUL, men man såg bra ändå. Bebis andningstränade och drog upp sin söta lilla hand mot ansiktet. Tror h*n ville säga hej till sin mamma och pappa. ;) Låg med huvudet nedåt men var inte fixerad ännu, det får vi se om det har ändrats till nästa besök om tre veckor.

12 kommentarer:

  1. Åh så mysigt! :)

    Svårt det där, men jag tror jag gissar på en liten flicka :)

    SvaraRadera
  2. Oj oj oj vad det växer :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, är ju bara 7 veckor kvar nu :)

      Radera
  3. Jag tror det bor en liten pojk i din mage :) Skönt att allt såg bra ut hos barnmorskan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror jag med :) men är inte helt hundra.

      Radera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  5. Svårt att säga vad det kan vara men magkänslan hos mig lutar mer åt en lite kille. ;) Men jag hade fel ang en arbetskamrat bara av att titta på magen hon fick en tjej fast hon hade en killmage. Men jag gissar på en kille i din fina mage gumman <3

    SvaraRadera
  6. Som jag då ;) Jonas tror på flicka. Känner mig inte jättesäker dock men känns som mer pojke än flicka. Spännande att se vem som har rätt :)

    SvaraRadera
  7. Jag tror det är en liten flicka,svårt det där men din mage påminner mycket min mage jag haft med tjejerna så därför gissar jag på en tjej:)
    Jaa men en tjej med massa svart hår på huvudet,kollade på mitt mvc kort,jag hade sf-mått på 31 i vecka 34 med Ella, 30 med Jonna samma veckor:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så svårt det där, jag var helt hundra på kille fram till V.25 men nu har jag börjat vela lite men tror ändå fortfarande mer kille än tjej, om 7, max 9 veckor får vi veta, så spännande :)

      Radera
  8. Ja det ska bli så spännande att se vad som finns där inne... =) H*n är så välkommen till världen hoppas att tiden går fort nu ;)

    SvaraRadera