28 april 2012

Långhelg och babyshopping

 Badkarsskötbord och badbalja införskaffade- nu är det bara alla småsaker kvar.

Fick även med oss täcke, kudde och världens mjukaste babyfilt.

Vi är nu inne i vecka 36, idag har älsklingen och jag varit inne i Norrköping och shoppat till bebis. Fick med oss en massa söta små kläder, filt, skötbord, badbalja, täcke och kudde till sängen. Nu väntar vi bara på att barnens hus ska ringa om att vår vagn och babyskyddet finns att hämta och att mitt paket innehållandes lite sängkläder och filtar till bebis ska komma med posten.

Är ledig måndag och tisdag nästa vecka sen är det bara tre dagar kvar för mig att jobba innan jag går hem på mammaledighet. Ska bli riktigt skönt att kunna sova hur länge jag vill på morgonen när jag haft en natt med dålig sömn, skönt att kunna gå ut och gå eller lägga mig ner i soffan när kroppen känner att den behöver det, men mest av allt ser jag fram emot att få tid till att fixa och ordna med allt till bebis och ta mig tid till att läsa på och förbereda mig mentalt inför förlossningen, något jag inte hunnit med än, och ha tid till att blogga- som det blivit alldeles för lite av - vill ju kunna gå tillbaka och läsa om hur denna graviditet varit.

4 kommentarer:

  1. Passa på och vila ordentligt när du blir ledig Anna,för snart är det slut vilat när bäsen Vad kommer hehehe:D
    Vad smidigt med skötbord på badkar ju:) Nu är det inte långt kvar,tänk redan om 2 veckor kan ni ha en bebis ju:))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, som vi längtar :) 30 dgr kvar till bf idag, tror dock jag kommer gå över så det blir en liten junibebis, men kan ju bli om två veckor med ;)

      Radera
  2. Så härligt med bebisshopping :)

    SvaraRadera