5 april 2012

V.33

Nu har bebis fått en säng att sova i, babyproffsen hade paketerbjudande på säng, madrass och spjälskydd på just den sängen som vi kikat på, smidigt och bra, så den fick följa med hemdenna gång.

Igår gick vi in i V.33. Hittills en viktuppgång på 12kg, mår bra men har börjat känna av foglossningen mer, än så länge är den dock hanterbar. Har även börjat få "pirr i benen" när jag ska sova, som är något otroligt jobbigt. Fick rådet av min barnmorska att dricka ramlösa och ligga högt med benen, så det ska jag testa ett tag och se om det blir bättre. Ringde sjukgymnasten idag för min andra ryggvärk, som sitter i muskeln vid ryggraden, men de hade bara tid på fredag nästa vecka, just den tiden jag inte kunde eftersom vi har föräldragruppen inbokad då. Får försöka ringa på tisdag igen och se om det finns någon tid åt mig då istället (man kan tydligen bara boka tid för en vecka i taget).

På tisdag börjar även min ersättare på jobbet, som jag ska lära upp nu under de 3-4 veckor som jag har kvar att jobba. Ska bli kul, svårt att veta var man ska börja bara, är rätt mycket som ska hinnas med att gås igenom på dessa veckor.

2 kommentarer:

  1. Hej! Hittade din blogg på familjeliv. Jag är en vecka före dig bf 27 maj. Din blogg börjar jag följa nu :)

    SvaraRadera