14 april 2012

Uppdatering och föräldrakurs



Bilder tagna v.33+2

Har så mycket att skriva om och det händer en hel del som jag vill dela med mig av, men det finns så lite tid. Har ungefär tre veckor kvar att jobba, sen blir det förhoppningsvis tätare bland inläggen när jag går hemma.

Nu är magen och jag inne i vecka 34, mår som jag gjort hittills, dvs bra. Endast ryggen som krånglar men var hos sjukgymnasten i veckan och fick lite övningar så ihop med dessa och ledighet om ett par veckor ska det nog bli lite bättre i min krampande muskel. I går var Jonas och jag på det första tillfället av två i föräldrakursen, var bra information - särskilt för Jonas som inte legat med näsan i alla förlossnings- och vänta barn böcker som jag ;) Men var faktisk en hel del nytt som jag inte visste sedan innan. Vi var fyra par allt som allt, verkar vara riktigt härliga personer så ska bli kul at träffa alla igen på måndag när det andra tillfället är.



10 kommentarer:

  1. Men guud så fin du är med magen,det verkligen bara lyser om dig och det lilla extra(kg) som du verkar samlat på dig har bara gjort dig ännu finare tycker jag:))
    Njut av graviditeten,snart är magen borta och jag lovar att man får lite separationsångest efteråt trots att man fått ut världens finaste bebis:))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Hanna :) hoppas jag får behålla iaf några av de extra kilona. Ska njuta allt jag kan dessa veckor som är kvar ;)

      Radera
  2. Så fin mage :)

    SV; Vi var på storföreläsning som barnmorskor från Linköping håller i, och där sa de att från och med att man blivit inlagd på sjukhuset så är det bara flytande som gäller. Detta för att underlätta för narkosläkaren vid akut kejsarsnitt... Jag vet inte om detta gäller för dig i Norrköping, men kan vara värt att kolla upp :)
    Jag har alltid tänkt mig en stor fet godispåse, och annat gott. Men nu är det bara att glömma det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) ja precis massa godis och annat gott, måste jag kolla upp lite närmare hur det är i Norrköping.

      Radera
  3. Gu vilken vacker mage :) Längtan är stor kan ja förstå!
    Ser fram emot återträffen i sommar då man kan mötas alla lyckliga familjer :)

    sv; Jaa nu kan han komma närsom helst, går in i vecka 38 idag! helt sjukt! Haha, jag var tidig med allt faktiskt, blev så ivrig och förväntansfull ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) ja verkligen, längtan är enorm nu. För er med kan jag tänka :)

      Radera
  4. Jag läser din med Anna! och saknar dig också, fast vi bor så nära :) Kommer ner nån dag och inspekterar ert hem :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker jag låter bra det, så ska jag bjuda på fika :)

      Radera
  5. SV; Jag tror det är vi östgötar som är lite efter alla andra hihi... Min barnmorska är lite gammalmodig av sig, och förnekar mycket som jag frågar henne om. Så hon ljög säkert ;)
    Men jag läste om det på internet, och de finns tydligen forsknings som visar att hallonbladste ska fungera.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja precis, läste om det jag med, så tänkte testa en liten kopp om dagen iallafall :)

      Radera