14 april 2012



Finaste påskägget någonsin fick jag av min fina mamma förra helgen. Inte ägget i sig men själva hälsningen skriven av henne själv betyder så otroligt mycket för mig.

För er som inte vet så fick min mamma en stor hjärnblödning för ungefär 7 år sedan, många delar i hennes hjärna förstördes av blödningen och kan aldrig reparera sig igen. Läkarna trodde inte hon någonsin skulle kunna vare sig prata, minnas eller gå igen. Men efter många år har andra delar av hjärnan tagit över några av de delar som blev skadade, idag lever hon med personliga assistenter dygnet runt och sitter i rullstol, men hon kan äta själv, prata och har även böjat gå ett par steg med hjälp av sina assistenter nu. Hon är långt ifrån den person hon var innan blödningen, och har lång rehabilitering kvar, men för varje dag sker små steg i rätt riktning. Att hon skrivit denna påskhälsning själv betyder mycket för mig, vet hur mycket hon kämpat för att få ihop dessa bokstäver. Tack mamma <3

4 kommentarer:

  1. Så fint :) Förstår att det är en härlig känsla!

    SvaraRadera
  2. Såå himla fin kort du fick Anna,har oxå en mamma som varit svårt sjuk och är sjuk frt,inte lika allvarligt som din mamma men såpass sjuk ändå att hon tex inte kunde vara med på vårat bröllop och har ej kunnat hälsa på hos oss på 5-år. Det är mycket tufft perioider men tillslut lär man sig leva med sjukdomen och det som kommer med " på köpet",iaf har jag tillslut gjort det,accepeterat hur livet är pch försöker göra det bästa av situationen helt enkelt:)
    Hoppas det fortsätter att gå framåt för din mamma:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack , hoppas det går framåt för din mamma med :)

      Radera
  3. Jag har försökt kommentera förut, men min mobil o jag vill inte riktigt samma sak, hehe. :)

    Men åh, vilket fint kort! Jag förstår att det betyder himla mycket för dig!

    SvaraRadera