19 november 2012

Breaking Dawn Part 2 och helg-update

Bild lånad från Google.

Helgen gick som vanligt i en rasande fart denna gången också. I fredags var jag på det efterlängtade biobesöket med syrran och vi såg ju såklart Breaking Dawn part 2. Men måste säga att jag blev lite besviken på filmen denna gång, helt okej bra film men som inte levde upp till mina förväntningar. Den började 22.30 och höll på två timmar. Har ju bara varit ifrån Melvin när syrran och jag var ute och åt på hennes fördelsedag så kändes lite konstigt att vara utan min skatt. Det som var jobbigast var att jag visste att han skulle vakna vid tolv och vara hungrig och att jag då inte skulle vara där. Tänk om han skulle bli helt förtvivlad och undra vart mamma var? Men det hade såklart gått jättebra, pappa fick värma lite mjölk som jag pumpat ut, vart lite ledset under några minuter, när han fick vänta på maten, men sen somnade han snabbt om och både far och son sov gott när jag kom hem. <3

I lördags hade vi besök av Melvins farmor, alltid lika kul att träffa henne och få prata bort några timmar, och i söndags var vi bjudna på kalkonmiddag hos mina föräldrar, så gott! Fick med mig några lådor av mina gamla saker som jag tänkte jag skulle lägga ut på loppis, får se om jag får något sålt av det, annars åker det mesta till tippen eller ges bort. Tänker inte lägga ner alldeles för mycket tid på att sälja det. Min brudkista fick även följa med hem denna gången, tänkt måla om den vit och sedan får den stå vid gaveln på vår säng och agera förvaring till sängöverkast och kuddar, letat länge efter en gavelbänk som skulle passa men inte funnit någon än, så hoppas den passar in bra, är ju lite kortare än vad jag tänkt mig men det blir nog bra när den väl står på plats.

Nu. Bebisgos!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar