21 juni 2012

Fira midsommarafton i sängen?

Var ett tag sedan det blev uppdaterat här med förklaringen att Melvin blivit supermammig de senaste dagarna och varit som en klisterlapp på mig, blir inte mycket gjort få men himla mysigt med en liten bebis som vill gosa hela tiden ;) Idag har vi haft besök av min fina vän Jessica, var jättelänge sen vi sågs så nu fick vi ett par timmar att prata igen på, blev en hel del bebissnack. ;) Dock kände jag under tiden hon var här att jag blev mer och mer täppt i näsan, nu på kvällen värker det i hela kroppen och jag har över 39 grader i feber. Har väl lagom till midsommar åkt på en rejäl influensa, så tråkigt då jag hade sett fram emot att fira min sons första midsommar på annat sätt än i sängen med feber. Får se hur jag mår i morgon...hoppas du inte blev smittad nu Jessica... Nån som vet hur pass känsliga nyfödda är för att bli smittade om mamman är sjuk? Melvin är ju nära mig när jag ammar honom...är jätterädd för att han ska bli sjuk nu. Finns det något man ska tänka speciellt på? Nu ska jag kurera mig och hoppas på att vara bättre i morgon, önskar er en trevlig midsommarafton :)

4 kommentarer:

  1. I samband med förlossningen får dom rätt så bra skydd mot olika baciller bla så kan bebisen inte få vattkoppor dom första 6mån om man fött vaginalt:) sen är amningen oxå viktig del,skyddar för det mesta för bebisens del:) krya på dig Anna & trevlig midsommar,ska ni iväg till stugan nåt?

    SvaraRadera
  2. Det var skönt att höra, bara hoppas han klarar sig. Yes är påväg till stugan nu, känner mig mycket bättre idag :)

    SvaraRadera
  3. Hääärligt o höra,hälsa till Erica & c.o o ha det så himla skoj nu:)

    SvaraRadera