15 juni 2012

Jag är mamma till världens finaste kille ♥

Min lilla Melvin - älskar dig så oerhört mycket! Tänk att det var just du som låg i min mage.

Blev ett långt uppehåll här i bloggen, dock har jag inte det minsta dåligt samvete över det då jag ägnat all min tid till att lära känna min underbara lilla son Melvin. Tänk att jag är mamma till världens finaste lilla kille. ♥

Melvin växer så det knakar, är en glupsk liten kille vi har. Han hade gått upp mer än vad jag trodde när BVC var här på hembesök i onsdags. Hans födelsevikt var 3200g, sen gick han ner till 3050g innan amningen kom igång ordentligt. Nu när han vägdes i onsdags så hade han gått upp till 3570g. Han växer fort! På måndag ska han mätas så det blir intressant att se om det hänt något på längden också, känns som det på hans kläder i allafall.

Har börjat skriva ner min förlossningsberättelse för er som var nyfikna på den, så det dröjer väl inte allt för länge tills den publiceras här - men ett par dagar till behöver jag nog allt, har ju inte så jättemycket tid till övers nu när man har en liten bebis att ta hand om. När han sover är det annat som prioriteras i första hand. Men snart så :)

Nu ska jag mysa ner mig i soffan tillsammans med mina favoritkillar. ;)

9 kommentarer:

  1. Vad fin han är :) Vi funderade också på Melvib först men de fick bli en Milton :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finast i världen tycker hans mamma ;) ja visst är det fina namn :)

      Radera
  2. Ja nu kommer det vara fullt upp!!!
    fint namn på en superfin liten kille! :D
    hoppas jag får chansen att träffa er någon dag, kanske i höst :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut det tror jag nog :) börjar du jobba i höst igen?

      Radera
    2. yes, är åter på plats den 16/8 på ca 3dagar i veckan

      Radera
    3. Ja då ska vi nog hinna ses :)

      Radera
  3. Gudars alltså, han ser så liten och skör ut, men det är nog mest för att han är så himla liiiiten :) och söt! :) ska bli spännande med förlossningsberättelse!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ibörjan vågade man knappt ta i han för man trodde han skulle gå sönder ;)

      Radera
  4. Så mysigt :)

    Vi fick plats på förlossningen i Linköping. Men dagen efter, när vi åkte hem så var det kaos!

    SvaraRadera