12 december 2012

12.12.12

Letat länge efter en korg stor nog för att rymma lillemans alla leksaker. Fann den äntligen i veckan och var inte så farligt dyr heller, vilket gillas!

 Leksaksförvaring i vardagsrummet.

Magiskt datum denna onsdag, 12.12.12. Kan tänka mig att det är många som valt att gifta sig idag. ;)

Här har vi haft en lugn morgon, lilleman och jag tog oss en sovmorgon till nio, låg därefter och myste i sängen till tio. Å va jag behövde detta! Som jag skrev i förra inlägget så har M börjat krångla lite med sömnen och nu vaknar han fler gånger på natten också, känner att denna brist på sömn inte är optimalt för mitt humör och igår kändes allt bara jättetråkigt och allt jag tog mig för blev bara fel. Men idag känns det mycket bättre efter lite sovmorgon.

Pratade med min bättre hälft lite igår om att vi vill hitta på något kul, länge sen vi gjorde något tillsammans utanför hemmet. Så! nu vill jag att ni öser på med tips på vad man kan göra med en liten 6-månaders. Vi har bara kommit på badhusbesök själva sen blev det stopp på idéer. Så kom med tips och idéer nu. :)

Nu ska vi göra oss i ordning för 6-månaderskontroll på bvc. Hörs senare!

5 kommentarer:

  1. Inte lätt att hitta på saker när man har små barn ..
    vi hade i alla fall planer på att åka till göteborg på en weekend och titta på jul på liseberg..
    hoppas ni kommer på något bra!!
    vi var också till bvc i dag fast för en 5 månaders koll..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var på jul på lisseberg för ett par år sedan och det är såå fint! kan jag verkligen rekommendera och julbordet de serverar är grymt gott! :)

      hihi ja det är ju nästan exakt en månad mellan melvin och kellie :) ( om det är den carro som skriver förstås) ;)

      Radera
    2. det är den Carro :-)

      Radera
  2. badhuset är bra. bara håll koll när det är ledigt i undervisningsbassängen, det är rätt kallt inne på äventyret i barnpoolen. öppnaförskolan (öppnar igen vecka 4) jag har själv inte varit där men gamla Lkpg finns det ju nån liten "bondgård" med djur, kolmården, busfabriken kan funka. kan ju alltid sitta och titta, klämma och känna på grejerna det finns en liten avdelning för 1-3åringar (barn under 12mån går in gratis)
    barnvagnsbio?
    egentligen finns det inget man inte kan göra. det gäller bara att planera lite mer än tidigare, att passa in med sov- och mattider. gå på restaurang funkar alldeles utmärkt ;) iaf om han orkar sitta i en sån barnstol

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj så många tips! Tack :) Väntar nog dock med busfabriken ett par år ;) Ja restaurang funkar ju alltid, var ute och åt med lilleman för ett par helger sen och det gick ju jättebra nu när han kan sitta själv, kommer vi nog göra fler gånger, skönt att slippa laga maten själv ibland ;)

      Radera