20 december 2012

Jul i mitt "hus"

Lägenheten pyntad och klar inför julhelgen

Varit dålig med uppdateringarna här nu senaste dagarna men har haft så mycket att göra och då blir bloggen lite lidande tyvärr, desto flitigare är jag att uppdatera på instagram (aceas).

Nu börjar julkänslan infinna sig rejält. Igår hade jag storstädning av lägenheten, plockade undan i Melvins rum och flyttade in divanen där sålänge medan granen lånar dess plats i vardagsrummet.
Blir bäst så i år då vi även ska få plats med långbord för 14 personer, så nu är här mycket yta innan borden kommer hit. Tog även in och pyntade granen, i år köpte vi en liten rödgran. De luktar ju sååå gott! Sen när jag ändå höll på åkte det andra julpyntet också upp, så nu är här städat och pyntat inför julhelgen. 

Nu har jag bara några få klappar kvar att "göra" och slå in, baka, laga mat till julbordet och göra en väldans massa godis. Har hittills bara gjort knäcken, så idag är det tre sorters ischoklad, fudge, mintkyssar och kola som står på "att-göra-listan". Googlade på lite recept och hittade massa godsaker som jag vill testa att göra så får se hur pass mycket jag hinner nu när lilleman är lite småkinkig, tror det är mer tänder på G, så vi får se om det dyker upp en ny liten tand i dagarna nu. 


2 kommentarer:

  1. herregud... :S blir helt trött av att läsa allt du gör! ;)
    ja får väl se om jag blir så där senare kanske men inte nu....
    Hoppas ni får en jättebra julafton hela familjen! God Jul! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, är ju mitt största intresse att greja med mat, bak och inredning, pyssel och fix :) dock är jag inte lika duktig med det jag skulle behöva göra, typ träna, får bli ett nyårslöfte ;)
      Tack! Detsamma, god jul :)

      Radera