6 december 2012

Lite julpyssel...


 Julklappar till min lilla och stora älskling ;)

Idag skulle vi haft en liten lunchdejt här hemma med lilla Alve och hans mamma. Men eftersom det snöade så mycket igår och väglaget inte var det bästa hos dem ställde vi in lunchen idag och tar den i nästa vecka istället. Inte vill man ge sig ut i detta väglaget med det finaste man har i bilen om man inte måste. Så. Idag kör jag och lilleman på lite julpyssel istället, har precis slagit in alla julklappar (lilleman gillar INTE när man lockar snöret kan jag meddela, det är typ det värsta ljudet i hela hela världen! så det fick jag vänta med att göra klart tills han sov sin förmiddagsvila.) Nu ska vi strax stoppa in julskinkan i ugnen och sätta ihop pepparkakshuset, sen blir det nog en liten promenad till hobbyboden, behöver köpa lite röda sidenband till mitt lilla "julpiff" här hemma. Hörs!



4 kommentarer:

  1. Ahhh du påminde mig om att börja slå in mina klappar som ligger gömda här och var. Bra! ;)

    SvaraRadera
  2. olivia har redan fått sina klappar jag köpte i ullared haha! får köpa nya kanske...

    impad över att du orkar så mkt! ;)
    jag orkar inget sen olivia kom känns det som...

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha, jag som tycker att jag inte hinner så mycket :P Melvin är så snäll, han är nöjd bara han får vara med och titta på, antingen sitter han i sin stol eller ligger på lekmattan bredvid mig när jag grejar :)

      Radera