29 december 2012

Julafton 2012


Långbord  uppdukat i vardagsrummet.

En glad liten tomtenisse i farmors knä på julafton. Melvin fick så mycket fina julklappar av släkt och vänner.
Fler bilder från vår julafton här hemma, där även jag fastnade på ett par kort - hör inte till vanligheterna då det oftast är jag som står bakom kameran. ;)


Hej på er!
Tagit en liten paus från bloggandet nu över julhelgen, har varit så trött efter alla förberedelser, julmat och alla sötsaker som jag proppat i mig så har helt enkelt inte orkat sätta mig vid datorn. Bara tagit det lugnt och myst med min fina familj. 
För att summera julhelgen så har den varit väldigt lugn. Som tidigare nämnts så firades julafton här hemma hos oss för första gången, så skönt att slippa åka runt och bara få vara hemma och pyssla. Vi körde lite knytis på julbordet och det var så gott! Nog det godaste julbordet jag ätit på länge. Jag hade även gjort lite efterrätter till julbordet, ris à la malta, vit chokladmousse med krossade polkagrisar och pepparkakscheesecake, så mätta var bara förnamnet denna afton som dessutom avrundades med frosseri i allt julgodis som frysen tömdes på. 
Julklappar delades ut och Melvin fick så mycket fint av släkt och vänner, så nu har den stora korgen jag köpte till leksaksförvaring blivit mer än full av nya leksaker och byrålådan fyllts på med nya kläder. Av oss fick han mest inredning detta år och några sagoböcker som jag börjat samla på åt honom, (visar dessa i ett annat inlägg). En mycket lyckad julafton! Tack Erica och Sofia för hjälpen i köket!

Nu ska jag ta tag i den där nyårsplaneringen, blir en lugn nyårsafton med bara lilla familjen här hemma. På matfronten lutar det åt de klassiska rätterna med hummer, oxfilé och pannacotta, men vi får se - har inte bestämt oss riktigt än.
Hur ska ni fira in det nya året?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar