24 maj 2012

Barnmorskebesök

Idag har vi varit på det förhoppningsvis sista besöket hos barnmorskan innan förlossningen Fick en tid den 7 juni, om bebis inte tittat ut tills dess så blir det hinnsvepning så får vi se om det sätter igång då, men är ju ett tag kvar till dess så får hoppas att bebis vill ut innan.
Allt såg fint ut och sf-mått denna gång låg på 36 och liten var nu nästan fixerad, hon kunde dock rucka lite på huvudet, men trodde att ett par värkar på det så är det fixerat sen. :)

Idag har det varit riktigt hett ute, så har faktiskt bara ätit lunch ute i solen idag sen blev det lite väl varmt på balkongen. Fick gå in och pyssla lite innan jag kunde gå ut och planera blommorna som inhandlades igår. Blev bland annat ett litet olivträd, en jordgubbsampel och blommor. Måste dock köpa på mig några fler i helgen när vi åker in och köper balkongmöblerna för det ser lite tomt ut i ena krukan. Ska även försöka hitta ett par tomatplantor så är det klart sen. Bilder kommer...

Har ramlat in ett par gissningar till föregående inlägg, men fortsätt gissa på, tänke lägga ut listan här på lördag och länka till er som har bloggar (om ni vill såklart) ;)



2 kommentarer:

  1. Så skönt att allt gick bra hos barnmorskan :)
    Jag sitter nu och intar min frukost, sedan ska jag in till barnmorskan för hinnsvepning. Sägs ju att förlossningen kan starta inom 48 timmar då... börjar bli lite nervös ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår det, hoppas det sätter igång nu inom dessa 48 timmar. Lycka till :)

      Radera