30 maj 2012

Ingen bebis än...

Då var vi inne i vecka 41 och på bf +1. Tog ju en långpromenad igår och gick uppför två branta backar, men ingen bebis ville komma ut. Dock känns det som att något hände för fick ett väldigt tryck nedåt igår när jag skulle lägga mig, även idag. Vaknade även av starkare förvärkar som höll i sig ett bra tag innan de avtog. Mitt humör under gårdagen var inte heller att leka med, ledsen och tjurig över minsta lilla - inte likt mig. Så kanske något är på G? :)

Får nog bli en promenad ikväll med, eller kanske är bäst att vänta lite, fick nämnligen veta att det är fullt på förlossningen både i Norrköping och Linköping. Vill ju gärna inte åka till Nyköping eller ännu värre Jönköping - tänkt om vi inte hinner fram...

4 kommentarer:

  1. Å guuuuud jag skulle vara så nervös om jag var du!!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mest nervös över om det är fullt och vi måste åka långt.. Själva förlossningen känns ok- man vet ju inte riktigt vad det är för smärta än som alla pratar om ;)

      Radera
  2. oj fullt!? ja då får du knipa lite till - jag hade förlossningsvärkar i bilen på väg in.
    från det vi kom in på rummet tog det 25 min :O
    inget jag rekomenderar.... no drugs suck!

    SvaraRadera