17 september 2012

Ligga på mage


Dessa lekar brukar vi göra, Melvin och jag. Han ligger på mina ben i olika vinklar och så kan vi ligga och prata och busa. Allra roligast är det att "flyga" tycker Melvin.
Intressant att se omgivningen och mamma från en ny vinkel ;)

Melvin har alltid tyckt att det varit jättetråkigt att ligga på magen för att träna nacke och rygg, så sist vi var på bvc frågade jag efter lite tips och fick då med mig lite lekövningar som man kan göra för att koppla bort det "tråkiga". Dem har gått hem kan jag lova, å vad kul han tycker det är. Numera går det också bra att ligga på mage själv på golvet, utan lek. I morse låg han länge säkert 15 minuter innan det blev tråkigt. Tidigare har han legat max någon minut och sen gett upp och mosat ner huvudet i filten och vrålat. Nu kämpar han länge, och sprattlar med benen och försöker ta sig framåt. Istället för att vråla och ge upp, kämpar han nu på och verkar tycka det är riktigt roligt att se världen från en ny vinkel.

Han är har ännu inte velat rulla runt och det är ju förståeligt när han hatat tt ligga på magen så är det ju inte så lockande att vända sig åt det hållet heller. Men nu när han börjar tycka detta är kul så kanske vändningarna snart kommer också. Han gör ju lite försök och jag hjälper honom lite grann och han blir glad när han lyckas, men vi tar det luuungt så det inte blir tråkigt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar