13 september 2012

Veckans matlista

Har tillkommit en ny kategori här i bloggen matlistor. Brukar skriva sådana för hand men brukar slänga dem efter ett tag då jag tycker alla dessa lösa lappar är mest i vägen. Tänkte därför att jag skapar en sådan kategori här på bloggen så har jag ju dem samlade på ett och samma ställe, och kan även dela med mig av dem om någon vill använda samma.

Försöker få så varierad mat som möjligt och så brukar jag lyxa till det lite till helgen, iaf någon av dagarna. Brukar laga för 6 personer så att det räcker till matlåda för både mig och Jonas, även om jag är hemma hela dagarna så är det skönt att bara kunna värma på mat och slippa stå vid spisen två gånger om dagen, även om det är kul att laga mat, lägger hellre den tiden på Melvin. Hojta till om ni vill ha recept på någon rätt.

Denna vecka ser det ut såhär, på fredag tänkte jag ge mig på att göra en alldeles egen bearnaisesås, får se hur det går. ;)


Söndag: 
Middag: KyclingWok

Måndag:
Lunch: Lasange med apelsinsallad
Middag: Kycklingwok med vårrullar (matlåda)

Tisdag:
Lunch: Äta ute
Middag: Lasange (matlåda)

Onsdag:
Lunch: Korvstroganoff med ris och gröna ärtor
Middag: Lax med potatis och kall sås, ärtor och morötter

Torsdag:
Lunch: Fläskpannkaka, sylt och rivna morötter.
Middag: Korvstroganoff (matlåda)

Fredag:
Lunch: Fläskpannkaka (matlåda)
Middag: Förrätt: Räkbakelse,  Varmrätt: Plankstek med hemmagjord bearnaisesås. Efterrätt: Chokladpudding med grädde och blandade bär. 

Lördag:
Lunch: Raggmunk med fläsk, lingon och grönsallad.
Middag: Hemmagjord pizza och pizzasallad.

Söndag:
Lunch: Kasslergratäng med ananas, grönsallad
Middag: Varma mackor

6 kommentarer:

  1. Va kul med matlistor, så kan man få lite inspiration.. Gjorde sånna förr men har tappat stinget lite. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja eller hur :) blir ju oftast samma mat annars ;)

      Radera
  2. härligt med inspiration... ska kanske slänga ut mina med. men dom är inte alls så där avancerade ;)
    jag kör mkt med coop och arla köket appen och provar på lite nytt:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja gör det :) jag har kokaihop-appen men har inte testat något därifrån än, men har tänkt att göra det, har testat arla och ica förut och hittat några guldkorn därifrån, men mest brukar det bli från tidningarna man får hem med coop och ica samt allt om mat som jag brukar köpa ;)

      Radera
  3. God vecka ni har att se framemot. Om jag inte hade ätit LCHF hade jag kopierat lite :D att göra en egen bea är rätt lätt men tänk på att vispa hela tiden som du häller ner något. Den skär sig jätte lätt men de går att reparera med lite olja i kraftig vispning om jag inte har helt fel :S så länge sen man stod i stor kök och lagade sån mat :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset, det ska jag lägga på minnet :)

      Radera