6 september 2012

Macbook Pro

Vår nya Macbook Pro
Så skönt med en fungerande dator igen, som man dessutom inte behöver ha laddaren i jämt.
Tycker apple har så snygg design på sida produkter.


Godmorgon!

Nu äntligen har vi skaffat oss en ny dator, blev en Macbook Pro, så nu tar det väl ett tag att sätta sig in i hur  denna fungerar, är ju lite annat tänk i jämförelse med en PC.
Så skönt att ha en bärbar dator som man inte behöver ha i laddaren jämt och ständigt, på min gamla pc så gick batteriet sönder efter ett år och vi var då tvungna att alltid ha laddaren i för att den skulle fungera, blir ju lite begränsad då. Sen tycker ju jag personligen att apples produkter är sååå snygga.
Vi köpte även till Apple TV, så vi trådlöst kan använda både dator och iphones på stora TV:n, fick till en liten kontroll för denna också som man kan styra allt med. Så nöjda med detta tillval så det kan jag rekommendera starkt. Nog om det.

Idag ska vi ta med oss pappa och besöka kommunhuset och socialförvaltningen, för vi ska nämligen skriva på faderskapspappren och gemensam vårdnad om Melvin idag. Sen ska pappan åter till jobbet och Melvin och jag vidare för att hälsa på hans mormor.

Denna veckan har gått så fort! Men har ju å andra sidan haft mycket att göra, har varit något varje dag plus att jag scrappat inbjudningskorten till Melvins dop som tog lite längre tid än vad jag trodde, men nu är dem klara och lagda på lådan.

Nu, kaffe och lära sig nya datorn!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar