3 september 2015

Patienthotellet

morgon är det en vecka sedan vi fick reda på Mejas hjärtfel. Så mycket som hänt, mycket information att ta in och försöka bearbeta samtidigt som man får nya besked hela tiden. Det känns ändå bättre här nere i Lund, dels befinner vi oss bland riktiga experter på barnhjärtan och dels har jag Jonas med mig hela tiden. När jag låg inne med Meja på vrinnevi och Linköping så var jag oftast helt själv och det blev jobbigt med alls känslor då. Vi stöttar varandra och vi är starkare tillsammans! 

Idag har vi gjort ultraljudsundersökning igen och sedan har läkarna haft konferens, och vi har nu fått veta att Meja ska opereras på måndag eller tisdag, om inget akutfall kommer emellan. Eftersom hon mår så pass bra ändå så har vi nu blivit förflyttade till patienthotellet istället. 

Här finns sjuksköterska om det skulle behövas och så ligger det nära sjukhuset, samtidigt som man kommer bort från  sjukhusmiljön och kan koppla bort för en stund. 

Har fått med oss lite mediciner vi ska ge henne och varje morgon ska vi komma till avdelningen för kontroller. 

Saknar min lilla älskade Melvin så det gör ont <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar