16 september 2015

Snart permission?

Den här tjejen har varit sååå glad och pratig idag. Hon har också ätit lite gröt och blåbärspure, hon hade nog gärna ätit hela burken men jag vågade inte ge mer än ett par skedar nu när vi gått över på helamning igen sedan vi blev inlagda. Fpr vara rädda om lilla magen!

Inatt sov Meja utan telemetrin på sig, själv sov jag lite oroligt och vet egentligen inte hur många timmar det blev totalt. Jag är ju så nervös med allt nu och var tvungen att springa upp några gånger för att se så hon andades och hjärtat slog. Hon har ju haft kontroller som vanligt under natten och har nog legat rätt bra tror jag. Dock hade hon lite låg syresättning framåt morgonen så då fick hon syrgas ett tag. Kändes som vi backade några steg igen då, men idag har varit en toppendag faktiskt! 

Full rulle på förmiddagen med blodprover, EKG, ultraljud och röntgen. Ultraljudet visade på att de är väldigt nöjda med resultatet efter operationen. De trodde inte att det skulle bli så bra som det blev iom att VSDn var så stor. Hjärtat mår bra men har lång läketid och lite småhål men det hade de räknat med. Hon kommer fortsätta gå på vätskedrivande några veckor till för att underlätta för hjärtat.  Nu ska vi prova att sätta ut hjärtmedicinen och om det funkar bra så får vi permission en natt på patienthotellet. Är alla prover sedan bra och allt funkar med mediciner så kanske kanske att vi får åka hem i helgen! Men det beror helt på hur allt går. Känner mig faktiskt lite smånervös över att komma hem utan närhet till läkare och experter. Men tror inte de skulle skicka hem oss om de inte var helt säkra heller. 

I morgon kommer Jonas och Melvin ner till Lund och ska bo på patienthotellet. Åh vad jag längtar tills jag får krama om min underbara Melvin! Vi har ju inte setts på tre veckor, mer än en snabbis när jag  packade inför resan hit till Lund. Som jag längtar efter honom!


 


2 kommentarer:

  1. Å så underbart för dig att få krama om Melvin när han kommer ❤️ Jag får tårar i ögonen bara jag tänker på det. Så skönt att allt ser så bra ut och att Meja börjar gå upp i vikt. Massor med kramar.

    SvaraRadera